Frakt & returer

 NedanstĂ„ende leveransvillkor gĂ€ller sĂ„vida inget annat Ă€r avtalet mellan dig som köpare och www.activesport.se.

1. Leveranstid

MĂ„let för oss Ă€r att kunna erbjuda vĂ„ra kunder bĂ€sta möjliga pris, dĂ€rför kan vi ibland ha en viss leveranstid. För att sĂ€kerstĂ€lla leveraser har vi tĂ€ta kontakter med vĂ„ra leverantörer för att kunna sĂ€kra snabba leveranser. I normala fall har du din bestĂ€llning inom 2-7 arbetsdagar om produkten finns i lager. I största möjliga mĂ„n kommer alla produkter du bestĂ€llt att sampaketeras och levereras tillsammans. Du Ă€r vĂ€lkommen att kontakta oss för att kontrollera leveranstiden. Är nĂ„gon produkt restnoterad och det tar mer Ă€n 14 dagar innan den kommer in igen, kontaktar vi dig för att komma överens om hur leveransen ska ske. Om en produkt skulle vara slut i lager, utan att detta tydligt framgĂ„r i produktbeskrivningen, skickar vi den produkten sĂ„ snart den kommer in igen. Meddela oss omgĂ„ende via e-mail, om du vill hĂ€va köpet av den försenade produkten. En produkt som inte kan samlevereras pĂ„ grund av att den Ă€r slut i lager, nĂ€r detta inte anges i produktbeskrivningen, skickas naturligtvis fraktfritt till dig. Om du bestĂ€ller/reserverar en produkt som Ă€r slutsĂ„ld, dĂ€r ett datum Ă€r angivet nĂ€r den tidigast kan skickas, tillsammans med produkter som finns i lager, kommer hela din bestĂ€llning att skickas nĂ€r den slutsĂ„lda produkten Ă„ter kommer in i lager. Önskar du tvĂ„ leveranser tar vi ut dubbla fraktavgifter.

2. LeveranssÀtt och fraktkostnad

Vi skickar vÄra varor med Posten, DHL eller Bussgods.

Vi tillÀmpar följande fraktpriser:

Tillbehör, reservdelar och fenor Fri frakt
Master 200 kr
Bommar 200 kr
Segel 300 kr
BrÀdor 650 kr
Riggpaket 500 kr
Segelkombo 500 kr

Egen avhÀmtning

Du kan ocksĂ„ hĂ€mta dina varor om du sĂ„ önskar, se vĂ„ra öppettider under ”SĂ„ handlar du” i informationsrutan till vĂ€nster eller klicka hĂ€r.

3. Ej utlöst försÀndelse

Vi förbehÄller oss rÀtten att debitera dig för frakt- och leveranskostnader samt 200 kr expeditionsarvode för outlösta försÀndelser som returneras av fraktbolaget. Vi skickar dÄ ut en faktura till dig om skall betalas inom 14 dagar netto.

4. Reklamation och/eller skadat gods

Kontroll sker alltid av alla produkter innan vi skickar ut dem, men om produkten Àr skadad eller pÄ nÄgot annat sÀtt defekt eller om du fÄtt fel produkt eller fel antal sÄ ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail sÄ att vi kan rÀtta till felet. Om brevet/paketet Àr skadat vid leveransen ska du genast göra en reklamation till ditt utlÀmningsstÀlle samt meddela oss via e-mail omgÄende. Skriv inte pÄ nÄgon fraktsedel innan du har kontrollerat att allt Àr med och oskadat.

Om en produkt skadas eller kommer bort dÄ du sÀnder den tillbaka till oss Àr du som kund ansvarig.